Yleisimmät kysymykset
Kysymyksiä ja vastauksia
Kuinka kauan kuvien tilaus on mahdollista? Onko verkkokaupassa mahdollisuus muokata kuvan rajauksia? Täältä löydät vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin, jotka koskevat kuvauksia ja tilauksia.
Jos olet jo tutustunut tällä sivulla oleviin kysymyksiin ja vastauksiin, mutta et vielä löytänyt etsimääsi, otathan meihin yhteyttä. Asiakaspalvelumme on valmis auttamaan sinua niin puhelimen kuin sähköpostin välityksellä.
Apua! Tilaamani tuote on vahingoittunut postin kuljetuksessa. Miten toimin?
Vaikka pakkaamme tuotteet mahdollisimman huolellisesti, välillä esimerkiksi muki voi valitettavasti saapua perille rikkinäisenä.
Rikkinäisestä tuotteesta reklamoidessasi ilmoita meille tilausnumerosi ja tieto siitä, mikä tilaamistasi tuotteista oli viallinen tai rikki. Rikkinäistä tuotetta ei välttämättä tarvitse palauttaa, kuva siitä usein riittää. Lähetämme sinulle uuden tuotteen veloituksetta.
Lähetä reklamaatio osoitteeseen: asiakaspalvelu@omadesign.fi.
En ole saanut linkkiä ilmoittautumissivulle tai ohjeita ilmoittautumista varten. Mitä teen?
Jos et ole saanut linkkiä tai ohjeita kuvaukseen ilmoittautumista varten, kysy asiasta ensin lapsesi päiväkotiryhmän aikuiselta / luokanvalvojalta / joukkueenjohtajalta. Hän tietää, minkä ilmoittautumistavan päiväkoti/koulu/urheiluseura on valinnut.
Kuvaukseen on mahdollista ilmoittautua henkilökohtaisella ilmoittautumislinkillä, yleisellä ilmoittautumislinkillä tai paperilomakkeella. Ainoastaan yksi tapa voi olla käytössä, ja päiväkodin/koulun/seuran tulee valita ilmoittautumistapa etukäteen.
Lapsesi päiväkotiryhmän aikuinen / luokanvalvoja / joukkueenjohtaja osaa neuvoa sinua kuvaukseen ilmoittautumisessa.
Jos et saa tietoa päiväkodista / koulusta / seurasta, ole meihin yhteydessä: asiakaspalvelu@omadesign.fi.
Kauanko tilattujen kuvien toimituksessa kestää?
Tilaukset siirtyvät valmistettaviksi, kun tilaus on tehty verkkokaupassa, ja kuvat pyritään lähettämään mahdollisimman pian tilauksen jälkeen. Saat sähköpostiin toimitusvahvistuksen, kun kuvat ovat lähteneet meiltä.
Tavallisten kuvatuotteiden valmistusaika on noin 5–7 arkipäivää tilauksesta. Erikoiskuvatuotteet (canvas-taulut, mukit, julisteet) valmistuvat on noin 10 arkipäivässä.
Huomioithan, että erikoiskuvatuotteet toimitetaan lähimpään postiin noudettaviksi, josta ne tulee noutaa saapumisilmoituksessa kerrottuun määräpäivään mennessä.
Jos olet tilannut valokuvien lisäksi erikoistuotteita, kuten kuvasuurennoksia, mukeja, pelaajakortteja, pulloja tai avaimenperiä, saat tuotteet todennäköisesti eri aikaan. Tuotteiden toimitustapa voi vaihdella tuotteesta ja sen koosta riippuen. Valokuvat toimitetaan kirjeenä suoraan kotiin ja erikoistuotteet joko erillisenä kirjeenä tai postipakettina. Tuotteiden valmistusajat ovat erilaiset.
Jos tilaus ei ole saapunut viiden viikon kuluessa tilauksesta, ilmoita meille tilausnumerosi, niin selvitämme asian ja olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.
Kestääkö kuvamuki konepesun?
Kyllä kestää! Voit huoletta pestä mukimme astianpesukoneessa.
Kuinka kauan kuvat ovat tilattavissa?
Kuvatiedostoja säilytetään noin vuoden ajan. Kuvat löytyvät verkkokaupasta aina niiden kuvaustunnuksella.
Emme lähetä erillistä viestiä siitä, kun kuvat poistetaan.
Kuinka pitkään vanhoja kuvia voi tilata?
Kuvatiedostoja säilytetään noin vuoden ajan. Kuvat löytyvät verkkokaupasta aina niiden kuvaustunnuksella.
Emme lähetä erillistä viestiä siitä, kun kuvat poistetaan.
Käsitelläänkö kuvia vielä tilaukseni jälkeen?
Verkkopalvelussamme nähtäviin kuviin on jo tehty valotuksen säädöt, värimäärittelyt, terävöitykset ja kontrastisäädöt. Jotta saisit tilaamasi tuotteet mahdollisimman nopeasti kotiisi, lähtee tilauksesi heti maksun jälkeen kuvanvalmistamolle. Tilattuja kuvia ei siis enää käsitellä.
Huomaathan, että toimitamme kuvat juuri sellaisena, kun olet ne tilannut, eikä kuvia enää muokata meillä ennen valmistusta. Jos olet muokannut kuvan sävyä tai rajausta verkkokaupassa, tulee kuva sinulle kotiin juuri sellaisena, jollaiseksi olet sen muokannut.
Lapseni kävi kaverikuvassa. Miksi kuva ei näy verkkokaupassa tunnuksellamme?
Kaverikuvat rokkaavat!
Pyrimme aina lisäämään kaverikuvat nähtäväksi kaikille, jotka osallistuvat kaverikuvaukseen. Harmittavasti joskus voi käydä niin, että kaverikuva ei ole järjestelmässä linkittynyt kaikille kuvassa käyneille.
Varmista ensin lapseltasi, kenen kanssa hän oli kaverikuvassa / kaverikuvissa.
Ilmoita sitten oma nimesi, kuvaustapahtuman nimi (koulun, päiväkodin tai urheiluseuran nimi), kuvatun lapsesi nimi, kaverikuvassa olleiden nimet, ryhmän nimi sekä sähköpostiosoitteesi. Me selvitämme asian ja lisäämme kuvat tunnuksellenne.
Kun lähetät meille sähköpostia, muistathan ilmoittaa yllä pyydetyt tiedot, niin pystymme palvelemaan sinua paremmin.
Sähköpostiosoitteemme: asiakaspalvelu@omadesign.fi
Lapseni olivat kahdessa tai useammassa eri kuvaustapahtumassa. Saanko tilattua kuvat yksillä postimaksuilla?
Kyllä saat. Pääset lisäämään samaan ostoskoriin toisen lapsen kuvia syöttämällä verkkokaupassa toisen kuvaustunnuksen kohtaan Kuvaustunnuksesi – Syötä kuvaustunnus. Lisää molempien/kaikkien lasten kuvat samaan ostoskoriin ennen tilauksen vahvistamista.
Miksi en pääse verkkokauppaan, vaikka kirjoitan kuvaustunnuksen sille varattuun kenttään nettisivuillanne?
Olethan tarkistanut, että selaimesi päivitys on ajan tasalla? Ethän myöskään käytä vanhaa Internet Explorer -selainta? Näin vanha selain ei ole enää tuettu eikä turvallinen, eikä sivustomme toimi sen kautta.
Parhaiten verkkokauppamme toimii Chrome-, Firefox- ja Safari-selaimilla. Myös Microsoftin uudempi selain Edge toimii normaalisti.
Miksi kuvat eivät tule näkyviin, kun menen verkkokauppaan?
Jos kuvat eivät näy tunnuksella verkkokaupassa, vaikka olet saanut ilmoituksen kuvien julkaisusta myyntiin, on ongelma todennäköisesti selaimessa tai välimuistissa.
Verkkokauppamme ei valitettavasti toimi lainkaan Internet Explorer -selaimella. Parhaiten se toimii Chrome-, Firefox- ja Safari-selaimilla, joten suosittelemme käyttämään jotakin näistä. Myös Microsoftin uudempi selain Edge toimii normaalisti.
Mikäli selain on ”oikea”, eivätkä kuvat siltikään näy, kannattaa tyhjentää välimuisti tai vähintäänkin virkistää sivu.
Jos nämäkään keinot eivät auta, lähetä meille sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@omadesign.fi. Kerro viestissäsi kuvaustapahtuman nimi ja tunnuksesi, niin pystymme selvittämään ongelmaa.
Miksi lapseni koulukuvat ovat eri hintaisia kuin lapseni jalkapallokuvat?
Valokuvauksesta tehdään kuvaussopimus urheiluseuran, koulun rehtorin / päiväkodin johtajan tai koulun tai päiväkodin vanhempainyhdistyksen kanssa. Sopimuksessa sovitaan mm. ostettavissa olevien kuvaustuotteiden hinnoista.
Kuvaustuotteiden hintoihin sisältyy valokuvausammattilaisten suorittama kuvaus studiolaitteistolla sekä kuvien viimeistely. Lopullisiin hintoihin vaikuttavat mm. kuvattavien määrä, sopimuksen kesto, kuvauksen monimuotoisuus ja kesto, kuvausajankohta sekä mahdolliset urheiluseuran, koulun, päiväkodin tai yhdistyksen haluamat järjestely- ja keräysmaksut. Järjestelymaksu on korvaus kuvauksen tila-, siivous- ja järjestelykuluista. Keräysmaksulla kerätään varoja kuvattavien lasten ja nuorten hyväksi esimerkiksi urheiluseuran junioritoimintaan, stipendeihin tai luokkaretkiin.
Miksi minun pitää ilmoittaa lapseni kuvaukseen etukäteen?
Lain mukaan alaikäistä ei saa kuvata ilman huoltajan lupaa. Ilmoittautuminen toimii samalla kuvauslupana alaikäiselle.
Itse valokuvaus sujuu jouhevasti ja nopeasti, kun luvat on annettu etukäteen ja kuvaaja voi keskittyä vain kuvaamiseen.
Sähköisen ennakkoilmoittautumisen etuna on sekin, että yhteystiedot ovat tällöin varmasti oikein ja viestimme kuvien julkaisusta tavoittaa varmemmin huoltajat.
Miksi saapuneessa kuvatoimituksessa ei ollut kaikkia tilaamiani tuotteita?
Erikoiskuvatuotteet, kuten mukit, taulut ja julisteet toimitetaan lähimpään postiin noudettavaksi, ja tästä syystä ne saattavat saapua eri aikaan kuin saman tilauksen tavalliset kuvatuotteet. Tuotteita valmistetaan eri menetelmillä, joten niiden valmistusajat voivat olla erilaiset.
Tavallisten kuvatuotteiden valmistusaika on noin 5–7 arkipäivää tilauksesta ja erikoiskuvatuotteiden (canvas-taulut, mukit, julisteet) valmistusaika on noin 10 arkipäivää. Syksyisin ja ennen joulua kuvatilausten saapumisessa saattaa kestää hieman pidempään.
Jos tilauksesi kaikki lähetykset ovat saapuneet, mutta sinulta silti puuttuu tilattuja tuotteita, ilmoita tilausnumerosi ja kuvatoimituksessa olleet puutteet tai virheet. Toimitamme sinulle puuttuneet/korjatut/oikeat tuotteet mahdollisimman pian.
Sähköpostiosoitteemme: asiakaspalvelu@omadesign.fi
Miksi sain Collector Bankin tai Jouston laskun?
Olet tilauksen vahvistuksen yhteydessä valinnut maksutavaksi Collector Bankin laskun tai Jouston laskun ja verkkopankkitunnuksilla tunnistautumisen jälkeen solminut luottosopimuksen heidän kanssaan.
Collector Bank toimittaa laskun sähköpostitse tilausta seuraavan kuun puolessa välissä. Jos laskusta herää kysymyksiä, voit kääntyä suoraan Collector Bankin asiakaspalvelun puoleen numerossa 09 3158 9947.
Jousto toimittaa laskun asiakkaalle 14 päivää tilauksen jälkeen. Jouston asiakaspalvelun tavoitat numerosta 0800 186 186.
Miksi tunnuksellani ei ole kaikkia otettuja kuvia?
Vaikka aina tarkistammekin kuvat huolellisesti ennen niiden julkaisua, välillä saattaa käydä niin, etteivät kuvat siirry verkkokauppaan tunnukselle nähtäväksi. Kuvaaja on myös saattanut ottaa kuvat toiselle kuvaustunnukselle, jos ilmoittautumista ei ole kuvaustilanteessa löytynyt.
Ilmoita meille kuvatunnuksesi, kuvaustapahtuman nimi (koulun, päiväkodin, urheiluseuran tai seurtakunnan nimi), kuvatun henkilön nimi ja ryhmä sekä sähköpostiosoitteesi. Ilmoita, mitä kuvia tunnuksellasi pitäisi olla (yksilökuvat, ryhmäkuvat, kaverikuvat). Selvitämme asian ja olemme sinuun yhdeydessä mahdollisimman pian.
Kun lähetät meille sähköpostia, muistathan ilmoittaa yllä pyydetyt tiedot, niin pystymme palvelemaan sinua paremmin.
Sähköpostiosoitteemme: asiakaspalvelu@omadesign.fi
Miksi valokuvien ja muiden kuvatuotteiden väreissä on eroja?
Valokuvien ja muiden kuvatuotteiden valmistukseen käytetään erilaisia menetelmiä ja materiaaleja. Valmistustekniikasta riippuen voi sävyissä olla eroja.
Valokuvan tulisi vastata sävyiltään verkkokaupassa näkyvää kuvaa, mutta muut tuotteet voivat sävyiltään poiketa verkkokaupassa näkyvästä kuvasta. Erikoistuotteiden (kuten mukien ja pullojen) ja valokuvien värejä ei siis tulisi verrata toisiinsa. Myös tarrat valmistetaan eri tekniikalla, joten niiden valmistusjälki ei vastaa valokuvatuotetta.
Milloin kuvat ovat nähtävissä verkkokaupassa?
Pyrimme julkaisemaan kuvat aina niin pian kuin mahdollista. Tarkistamme ja viimeistelemme jokaisen kuvan ennen julkaisua, jotta voimme tarjota perheille mahdollisimman hyviä kuvia.
Kuvat ovat nähtävissä noin 2–3 viikon kuluttua kuvauksesta. Kuvien käsittelyyn ja julkaisuun kuluva aika riippuu kuvattujen henkilöiden määrästä ja siitä, kuinka moni on ilmoitettu kuvaukseen vasta kuvauspaikalla. Käsin täytettyjen kuvauslomakkeiden tietojen siirtäminen järjestelmään vie aikaa.
Millä eri tavoilla voin maksaa tilaukseni verkkokaupassa?
Verkkokaupassamme on käytössä seuraavat maksutavat:
- verkkopankkimaksu
- debit/credit-korttimaksu
- Collector Bankin lasku/osamaksu
- Jouston lasku/osamaksu
- MobilePay
Jos valitset maksutavaksi Collector Bankin tai Jouston laskun, solmit luottosopimuksen heidän kanssaan verkkopankkitunnuksilla tunnistautumalla.
Collector Bank toimittaa laskun sähköpostitse tilausta seuraavan kuun puolessa välissä. Jos laskusta herää kysymyksiä, voit kääntyä suoraan Collector Bankin asiakaspalvelun puoleen numerossa 09 3158 9947.
Jousto toimittaa laskun asiakkaalle 14 päivää tilauksen jälkeen. Jouston asiakaspalvelun tavoitat numerosta 0800 186 186.
Tilausvahvistuksessa näkyy maksutapana aina verkkomaksu, todellisesta maksutavasta riippumatta. Se tarkoittaa sitä, että maksu on vahvistettu tilauksen yhteydessä netissä, eikä maksua ole suoritettu esimerkiksi paikan päällä myyjän liikkeessä.
Mistä löydän kuvaustunnuksen?
Kuvaustunnus löytyy kuvauslomakkeelta tai kuvien julkaisuilmoituksesta, jonka olet saanut sähköpostiisi kuvien siirryttyä verkkokauppaan.
Miten reklamoin tilauksestani?
Jos havaitset virheen saamassasi kuvatuotteessa, lähetä meille sähköpostiviesti osoitteeseen asiakaspalvelu@omadesign.fi.
Kerro viestissä tilausnumerosi ja kuvaile tuotteessa olevaa virhettä mahdollisimman tarkasti. Useimmiten pyydämme palauttamaan virheellisen tuotteen meille, mutta toisinaan riittää sähköpostin liitteenä oleva kuva tuotteesta. Toimitamme sinulle uuden, virheettömän tuotteen tilalle, kunhan olemme todenneet virheen.
Miten tilaan kuvia verkkokaupasta?
Pääset valitsemaan tuotteita klikkaamalla ensin haluamaasi kuvaa. Tämän jälkeen nähtäväksesi avautuu tuotevalikoima, joka kuvasta on saatavilla.
Valitsemalla tuotteen pääset muokkaamaan sitä mieleisilläsi grafiikoilla ja sävyillä, ja voit myös rajata kuvaa tai vaihtaa sen suuntaa pystykuvasta vaakakuvaksi tai toisinpäin. Lisää lopuksi tuote ostoskoriin, minkä jälkeen pääset joko valitsemaan uuden kuvan ja tuotteen tai voit siirtyä eteenpäin vahvistamaan tilausta.
Miten voin muokata tietoja ilmoittautumisen jälkeen?
Olet saanut sähköpostiin vahvistuksen ilmoittautumisesta. Viestistä löydät linkin, josta pääset muokkaamaan ilmoittautumisen tietoja. Muista myös tallentaa muokatut tiedot.
Muutokset tulee tehdä ennen kuvauspäivää.
Muut vanhemmat saivat jo viestin kuvien valmistumisesta. Miksi minä en ole saanut viestiä?
Kuvien julkaisuilmoitukset lähetetään sähköpostitse samaan aikaan kaikille samassa kuvaustapahtumassa olleille.
Järjestelmästämme lähtevät automaattiset ilmoitukset ajautuvat toisinaan sähköpostissa roskapostikansioon, koska sähköpostiohjelma tulkitsee ilmoituksen mainokseksi. Tarkista siis sähköpostisi roskapostikansio ja varmista myöskin, ettei postilaatikkosi mahdollisesti ole täynnä.
Jos viestiä ei löydy, yhteystietosi on todennäköisesti tallennettu järjestelmäämme virheellisesti tai kuvauslupalomakkeeseen täytetyt tiedot ovat olleet puutteelliset. Ilmoita kuvaustapahtuman nimi (koulun, päiväkodin tai urheiluseuran nimi) ja kuvatun lapsesi nimi sekä ryhmä, niin me selvitämme asian ja lähetämme sinulle tunnuksen kuviin.
Yhteydenotto sähköpostitse: asiakaspalvelu@omadesign.fi
Olen unohtanut ilmoittaa lapseni kuvaukseen ja nyt ilmoittautumisaika on päättynyt. Miten toimin?
Ei hätää! Kiire on myös meille tuttu olotila.
Lain mukaan emme voi kuvata alaikäistä ilman huoltajan lupaa. Jos tulet itse mukaan kuvaukseen, voit ilmoittaa lapsesi kuvaukseen ja antaa kuvausluvan kuvauspaikalla.
Jos et ole tulossa lapsesi kanssa kuvaukseen, anna hänelle sinne mukaan kuvaukseen omatekoinen kuvauslupalappu, josta löytyvät seuraavat tiedot selkeällä käsialalla kirjoitettuna:
– Kuvattavan lapsen nimi
– Ryhmä tai joukkue
– Oma sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi
– Allekirjoituksesi ja nimenselvennys
Sähköpostiosoitteeni on vaihtunut. Miten saan tiedon kuvien valmistumisesta?
Olet saanut sähköpostiin vahvistuksen ilmoittautumisesta. Viestistä löydät linkin, josta pääset muokkaamaan ilmoittautumisen tietoja. Muista myös tallentaa muokatut tiedot.
Muutokset tulee tehdä ennen kuvauspäivää.
Jos yhteystietosi muuttuvat kuvauksen jälkeen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@omadesign.fi
Tarjoushintainen tuote näkyy ”tilattuna”. Mitä se tarkoittaa?
Edullisimpia tarjoushintaisia tuotteita voi verkkokaupastamme tilata vain yhden kappaleen per kuvaustunnus. Kun tuotteen on kerran siirtänyt ostoskoriin, ei tarjoushintaista tuotetta saa valittua uudelleen. Jos tuote näkyy ”tilattuna”, mutta et ole vielä tehneet tilausta, on tuote lisätty jo jossain vaiheessa ostoskoriin.
Ostoskori on selainkohtainen, joten löydät sen jatkamalla tilauksen tekoa samalla selaimella ja laitteella kuin lisätessäsi tuotteita ostoskoriin ensimmäisen kerran. Verkkokauppaan kirjautuneena tehty ostoskori näkyy ainoastaan kirjautuneena. Tarvittaessa asiakaspalvelumme voi tyhjentää ostoskorin pyynnöstäsi, ja voit aloittaa tilaamisen alusta.
Tilaamani tuotteet eivät ole saapuneet. Mikä neuvoksi?
Tilaukset siirtyvät valmistettaviksi, kun tilaus on tehty verkkokaupassa, ja kuvat pyritään lähettämään mahdollisimman pian tilauksen jälkeen. Saat sähköpostiisi toimitusvahvistuksen, kun kuvat ovat lähteneet meiltä.
Tavallisten kuvatuotteiden valmistusaika on noin 5–7 arkipäivää. Erikoistuotteiden, kuten taulujen, pelaajakorttien ja mukien, valmistusaika on noin 10 arkipäivää.
Olethan ilmoittanut tilauksen yhteydessä oikeat osoitetiedot? Voit tarkistaa ne sähköpostiin saamastasi tilausvahvistuksesta. Huomaathan, että syyssesongin aikana toimitusaika voi olla pidempi.
Huomioithan myös, että pakettina postitettavat tuotteet (kuten mukit, taulut ja julisteet) toimitetaan lähimpään Postin toimipisteeseen noudettavaksi, ja ne tulee noutaa saapumisilmoituksessa kerrottuun määräpäivään mennessä. Posti toimittaa saapumisilmoituksen useimmiten sähköpostitse tai tekstiviestillä, joten mikäli saapumisilmoitusta ei kuulu, tarkista sähköpostisi roskaposti- ja tarjoukset-kansio. Tarkista myös tilausvahvistukseen kirjoittamasi sähköpostiosoite ja puhelinnumero.
Tarvittaessa ole yhteydessä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@omadesign.fi
Tilasin kuvat laskulla. Miksi lasku ei tullut kuvien mukana?
Lasku ei tule kuvien mukana, vaan laskun toimittaa Collector Bank tai Jousto riippuen siitä, kumman palvelun olet valinnut.
Collector Bank toimittaa laskun sähköpostitse tilausta seuraavan kuun puolessa välissä. Jos laskusta herää kysymyksiä, voit kääntyä suoraan Collector Bankin asiakaspalvelun puoleen numerossa 09 3158 9947.
Jousto toimittaa laskun asiakkaalle 14 päivää tilauksen jälkeen. Jouston asiakaspalvelun tavoitat numerosta 0800 186 186.
Verkkokaupassa näkyy väärän ryhmän kuva. Mitä teen?
Ryhmäkuva lisätään kuvatun henkilön kuvaustunnukselle automaattisesti sen ryhmätiedon perusteella, joka meille on annettu ilmoittautumisessa. Jos tunnuksella näkyy toisen ryhmän/luokan kuva verkkokaupassa, on meille todennäköisesti annettu ilmoittautumisen yhteydessä väärä ryhmä.
Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme ja ilmoitat oikean ryhmän nimen, niin vaihdamme teille oikean kuvan näkyviin.
Sähköpostiosoitteemme: asiakaspalvelu@omadesign.fi
Verkkokauppa pyytää suojausavainta. Mikä se on?
Suojausavain on salasana, joka toimii lisäsuojana lapsesi kuville. Pääset katsomaan kuvia joko sähköpostiin tulleessa julkaisuilmoituksessa annetun linkin kautta suoraan, tai antamalla erikseen kuvaustunnuksen ja suojausavaimen.
Kuvaukseen ilmoittautumisen yhteydessä valitaan kuvien suojaustapa kolmesta eri vaihtoehdosta. Jos verkkokauppa pyytää suojausavainta, olet valinnut suojaustavaksi kuvaustunnuksen lisäksi myös suojausavaimen. Suojausavain on lähetetty sinulle sähköpostiin kuvien julkaisun yhteydessä.
Voiko kuvia palauttaa?
Asiakkaalle räätälöidyllä tuotteella ei ole vaihto- ja palautusoikeutta, sillä tuotetta ei voida myydä edelleen muille asiakkaille. Rikkinäisen tai viallisen tuotteen vaihdamme kuitenkin tottakai veloituksetta uuteen.
Ks. artikkeli: Apua! Tilaamani tuote on vahingoittunut postin kuljetuksessa, mitä tehdään?
Meillä on 100% laatutakuu. Jos havaitset virheen saamassasi tuotteessa, ole meihin yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@omadesign.fi. Ilmoita viestissäsi tilausnumerosi sekä kuvaus virheestä ja liitä mukaan kuva virheellisestä tuotteesta.
Voiko kuvista ostaa kuvatiedostoja?
Totta kai! Tarjoamme kuvatiedostoja kahdessa eri koossa, valitse sopiva kuvakoko omasta käyttötarkoituksestasi riippuen. Verkkokaupassa kuvatiedostojen tuotekuvauksista saat lisätietoa eri kuvakokojen sopivuudesta eri käyttötarkoituksiin. Jos et osaa päättää, minkä kuvan ostaisit, tilaa kaikki kuvat digitaalisina! 😀
Ryhmäkuvia ei ole mahdollista tilata kuvatiedostoina.
Voiko tunnuksen jakaa eteenpäin sukulaisille tai ystäville?
Jaettu ilo on (ainakin) kaksinkertainen ilo. Jaa linkkiä vapaasti mummeille, kummeille ja kavereille.
Samalta tunnukselta voi tehdä erillisiä tilauksia eri osoitteisiin ja erillisillä maksuilla.
Voit jakaa verkkokaupasta linkin kuviin kohdasta ”Toiminnot”. Voit lähettää linkin samalla kertaa useampaan sähköpostiosoitteeseen.
Voinko ilmoittaa toisen huoltajan yhteystiedot, jotta kumpikin saa viestin kuvien valmistumisesta?
Tottakai!
Ilmoittaessasi lasta kuvaukseen voit ilmoittaa myös toisen vanhemman yhteystiedot. Muista ilmoittaa myös puhelinnumero, niin saat meiltä tekstarin, kun kuvat ovat valmiit! Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostiisi vahvistusviestin, jossa on linkki, josta pääset lisäämään ja muokkaamaan tietoja viimeiseen ilmoittautumispäivään saakka.
Voinko muokata ja rajata itse kuvia verkkokaupassa?
Voit rajata kuvia suurimpaan osaan tuotteistamme.
Valitsemalla tuotteen saat esiin muokkausnäkymän. Klikkaa tuotteessa kuvaa, jonka haluat muokata, ja saat esiin muokkauspalkin. Sen avulla voit muokata kuvan sävyä ja zoomata kuvaa. Tarttumalla kuvaan tuotteessa voit raahata sitä haluamaasi kohtaan.
Jos muokkaat tuotetta lisättyäsi sen jo ostoskoriin, muistathan tallentaa muutokset. Huomaathan, että toimitamme kuvat juuri sellaisina kuin olet ne tilannut, eikä kuvia enää muokata meillä ennen valmistusta.
Voinko muokata tai peruuttaa tilaukseni jälkikäteen?
Palveluamme nopeuttaaksemme tilatut kuvatuotteet lähtevät heti tilauksen maksun jälkeen automaattisesti valmistettavaksi kuvanvalmistamoomme, joten tilauksen muokkaaminen tai peruuttaminen ei enää silloin ole mahdollista.
Voiko kuvien ulkonäköä tai rajausta muokata?
Voit tilausvaiheessa muokata kuvia tuotteisiin. Tuotteen muokkausnäkymässä voit itse zoomata ja raahata kuvaa kehyksessä, ja vaihtaa kuvan sävyä. Joihinkin tuotteisiin tarjolla on myös erilaisia kehyksiä. Muokkaus tehdään aina jokaiseen tuotteeseen erikseen, eikä alkuperäiseen kuvatiedostoon. Näin ollen voit tilata samasta otoksesta tuotteita erilaisilla rajauksilla ja eri sävyillä.
Kun tilaus on vahvistettu, ei kuvien tai tuotteiden muokkaaminen ole enää mitenkään mahdollista. Tuotteet siirtyvät järjestelmässä automaattisesti valmistettavaksi. Kaikista alkuperäisestä tilauksesta poikkeavista kuvista on tehtävä lisätilaus.